Maleisie - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Bow Weijde - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Bow Weijde - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Bow van der Weijde

Blijf op de hoogte en volg Bow

21 Februari 2013 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Paar uur na mijn vorige verslag ging mijn bus naar Maleisie. Mij was verteld dat de busreis 21 uur zou duren, maar na een paar extra stoppen en overal mensen ophalen en afzetten om wat extra geld te verdienen. Duurde mijn busreis uiteindelijk 28 uur! Netjes! Heb je ten minste waar voor je geld. Kwam om 10 uur savonds aan in Georgetown. Dit licht in het noord westen van Maleisie. Ben hier 4 dagen geweest. Heb hier eigenlijk helemaal niets uitgevoerd. Had een ontsteking op mijn vinger en 2 ontstekingen op mijn voet en 1 op mijn enkel. Elk klein wondje dat ik had veranderde in een ontsteking. Dit kwam omdat de zee hier 29 graden is en daardoor zitten er heel veel bacterien in het water. dus jaa.... Even anti biotica gehaald en hele dagen met een engelsman beetje films gekeken en gelezen. Sommige dagen kwam ik alleen het guesthouse uit om eten te halen :p. In het guesthouse had je tv, dvd speler, computer, ontbijt en koffie, dus zag niet echt een reden om het te verlaten. Na hele dagen niks gedaan te hebben, maar een bus geboekt naar Cameron Highlands.

Volgende dag om 2 uur de bus. Kwam rond 8 uur aan. Toen ik aankwam heb ik gelijk mijn bus geboekt naar Kuala Lumpur en een tourtje om het gebied te verkennen. Cameron Highlands staat bekend om zijn thee plantages. Volgende dag om 8 uur bedje uit om aan de tour te beginnen. Bloementuin, vlindertuin, thee plantages, aardbijen plantage en een boedha tempel. Op de thee plantages na, verveelde ik me dood. De thee plantages zelf waren echt geweldig om te zien. Midden in de bergen op bijna 2km hoogte. Weet niet precies hoeveel hectaren ze verbouwden, maar het was genoeg. Direct na de tour ging mijn bus naar Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur voelde het meest als thuis eigenlijk, omdat de stad zo modern is. Je hebt Mc Donalds, Starbucks en KFC overal. Overal waar je kijkt hebben ze wolkenkrabbers en alles ziet er verzorgt uit. Totdat je in Chinatown komt :P. Dan lijkt het weer op bangkok. Die avond zou het chinees nieuwjaar beginnen. Het chinese nieuwjaar zou een hele maand duren. Wist niet precies wat ik me daar bij voor moest stellen. Wij naar Chinatown, want daar zou wel iets te doen zijn dachten we. Toen het 12 uur was, waren er nog een paar mensen op straat die een beetje met vuurwerk liepen te spelen, maar voor de rest was er eigenlijk niets. De hele stad was versiert, maar had niet echt het idee dat iemand het ook echt aan het vieren was. Volgend jaar, maar naar China dan. De dagen daarna zijn we de Kuala Lumpur tower op gegaan (421m hoog). We gingen rond 8 uur savonds, dus kon je de hele stad verlicht zien. Dit was echt heel gaaf! Vervolgens naar de Twin Towers geweest om daar een paar fontijn shows te bewonderen en net als iedereen op de foto met de torens. Ow ja en niet te vergeten de achtbaan midden in het winkelcentrum. Moesten we natuurlijk wel even in. 80km pu, 1 looping en nog 2 schroeven en dat in een winkelcentrum. Was echt briljant.

Op naar het noord oosten van Maleisie. De Perhentian Eilanden. Eerst met de bus vanaf KL naar Kuala Besut. Vanaf hier vol gas met een veel te klein bootje met veel te veel pk (400) naar het eiland. Bootrit was echt strak! Niet iedereen vond het even leuk. Je vloog echt alle kanten op, omdat er nog best grote golven waren. Na 45 minuten stuiteren kwam we aan op het eiland. Het eiland heeft geen wegen, politie en er is maar 1 plek waar ze internet hadden. Dit kwam omdat iemand de internet kabel van het vasteland naar het eiland gestolen had :P. Die middag zijn we gaan snorkellen en eind van de middag onze eerste duik gemaakt. Zicht was heel slecht denk dat we, maar ongeveer 2 a 3 meter ver konden kijken. Was meer zoeken naar de mensen waarmee je aan het duiken was dan naar vissen. Volgende dag nog 2 duiken gemaakt. Zicht was al stukken beter. Paar Bamboo haaien gezien en duizenden vissen. Dag daarna zijn we op een snorkeltour gegaan. 5 blacktip haaien (1,5m-2m) gezien en een schildpad die groter was dan een meter. Wist niet dat die zo groot werden daar. Volgende dag weer een duik gemaakt en eind van de middag weer gesnorkeld. Zo als je ziet gingen we eigenlijk alleen maar snorkellen en duiken hele dagen. Dag daarna voor de verandering weer een snorkellentour. Dit keer 2 haaien gezien en 2 wat kleinere schilpadden. Het mooie is als je op zo'n klein eiland zit dat je op ten duur iedereen wel een beetje begint te kennen. Savonds zit je met de lokale mensen van het restaurant of van de duikschool wat te drinken. Volgende dag afscheid genomen van de lokale mensen en de bus gepakt naar Thailand.

Zit nu op Ko Samui en ga morgen of overmorgen naar Ko Tao om daar mijn advanced diving te halen.

Groetjes!

• 21 Februari 2013 - 20:20

Pap:

hoi bow leuk om weer een verslag van je te mogen lezen, weer een vlaggetje erbij, dit keer uit maleisie mooi dat je je advanced diving nog gaat halen geniet er nog maar even van want het aftellen is inmiddels begonnen, maar eerlijk is eerlijk we kijken er erg naar uit om je 4 maart in Dusseldorf op te halen hopelijk jij ook een beetje, je schreef aan ma dat het bij jou moeilijk warm is, nou bij ons is het momenteel moeilijk koud het vriest nog steeds en ze geven net op het journaal voor morgen hier in zeeland een gevoelsthemperatuur af van min elf graden,als het zo blijft dan zullen we volgende week maar een winterpakketje voor je meenemen begin maar alvast net als de vogels met het eten van vetbollen tegen de kou want het zal je de eerste dagen best wel eens tegen kunnen vallen, maar met een lekker warm soepje van mij ben je zo weer geaclimatiseerd. nou vent veel plezier nog tot gauw liefs pap