Voor de verandering in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bow Weijde - WaarBenJij.nu Voor de verandering in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bow Weijde - WaarBenJij.nu

Voor de verandering in Bangkok

Door: Bow van der Weijde

Blijf op de hoogte en volg Bow

03 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Nadat we Bangkok weer verlaten hadden 12 uur met de bus naar Sura Thani dit is een plaatsje waar eigenlijk iedereen aan het wachten is op zijn vervolg bus naar Don Sak. Om vervolgens vanaf daar met de boot naar Ko Samui of Ko Phangan te gaan. Wij gingen naar Ko Phangan voor de full moon party. Onderweg in de bus een jongen uit zuid-afrika ontmoet die oorspronkelijk uit engeland kwam. Hij had al accomodatie geboekt voor zichzelf, maar dat had 3 bedden. Ik mee om te kijken of ik daar wou verblijven. Komen we daar aan is het een resort aan het strand met een enorm zwembad. Mwa blijf hier ook wel. Enorme kamer waar je gewoon rondje kon gaan rennen. Het werd nog beter het bleek dat daar elke avond een pool party was. Overdag beetje door het stadje gelopen wat in de buurt was. Het hele eiland is gewoon ingericht om te feesten en voor de full moon party. Ben nooit op lloret geweest, maar denk dat het daar een beetje op lijkt. Alleen dan mooier en veel goedkoper :p Die avond naar de pool party geweest bij ons resort, was echt geniaal. Was nog niet zo heel druk, maar was wel gezellig. Kwam ook allemaal mensen tegen die ik in Cambodja had ontmoet toen ik aan het werk was. Dan zie dat veel mensen de zelfde route hebben hier.

Volgende dag als je over straat liep zag je echt de ene na de andere taxi voorbij komen met mensen en hun bagage. Je zag echt dat het eiland aan het vol stromen was voor de Full moon. De rest van de dag eigenlijk beetje aan het zwembad gelegen. Die avond weer naar de pool party was nu al 2 keer zo druk omdat er zo veel mensen aangekomen waren die dag. Feest was nu nog veel beter dan de dag ervoor. Kwam die avond nog 2 mensen waarmee ik in Laos had gereist, wel grappig om die dan weer te zien na 2 maanden.

Na paar weken denken of ik het zou doen wat ik wou en waar. Heb ik die volgende dag toch besloten dat ik de tattoo op me rug wou. Vorige dag al een afspraak gemaakt. Om 4 uur smiddags daar naar toe. Rond een uurtje of 5 begonnen ze. De tattoo werd gezet op de traditionele wijze dmv bamboo. We hadden de avond daarvoor redelijk tot veel gedronken en had eigenlijk voor 5 uur nog maar 1 broodje op. Na 4 lijntjes op mijn rug begon mijn hoofd te spinnen en werd ik misselijk. Dacht dit gaat lekker hij is nog niet eens op 2% en ik donder bijna van me stoel. Ryan (zuid-afrikaan) zei dat ik witter zag dan de koelkast. De man van de tattooshop zei dat hij het wel vaker had meegemaakt en dat ik wat moest gaan eten. Ik daar weer weg naar een restaurant. Wat gegeten en wat gedronken en na een half uur gingen we weer verder. Nu ging het wel goed haha. Dacht eerst dit word de ergste dag van me leven, maar het viel achteraf wel mee. Af en toe voelt het alsof hij met een mesje in je rug zit te snijden. Niet het beste gevoel, maar naar dik 2 uur was hij klaar en ik was blij met het resultaat!

Die avond gingen we naar de jungle party. Het was ook echt letterlijk in de middle of nowhere. Kwam daar de 2 canadezen tegen waarmee ik bijna een maand door Vietnam heb gereist. Feest zelf was niet zo bijzonder waren wel een paar 1000 mensen, maar vond de pool party's leuker. Zijn we maar een avondje soort van vroeg naar bed gegaan.

Volgende dag was het de 26ste en tijd voor de full moon party. Overdag lekker naar het strand gegaan. Savonds op het gemakje wat gegeten en toen zijn we naar een groep vrienden van Ryan gegaan die een hotel aan het full moon strand hadden. Ons zelf helemaal vol geschildert en wat gedronken en zijn toen naar het strand gegaan. Weet niet hoeveel mensen er waren, maar het waren er veel!! Tot een uurtje of 5 gefeest op het strand en toen terug gegaan. Nog 1 dagje gebeleven om bij de komen en vervolgens hebben we de boot genomen naar Ko Tao.

Aangekomen op Ko Tao staan er ongeveer 10 man met flyers van verschillende duikscholen. Hoorde iemand zeggen dat er 53 duikscholen zijn op Ko Tao. Als je ziet hoe klein het eilandje is dan is dat echt achtelijk :P. Wij zijn naar Ban's Diving gegaan. Deze werd goed beoordeeld in de lonely planet. Voor 225 euro heb je een begincursus van 4 dagen. 3 keer 4 uur theorie, 1 zwembadsessie van 4 uur en dan nog 4 duiken van 45 min in de zee. Bij dit kreeg je ook nog accomodatie in het resort met zwembad. Prima deal! Een uur nadat je aangekomen was kreeg je al de eerste theorie les. Volgende ochtend om 8 uur de zwembad sessie vervolgd door een theorie les in de middag. Die dag daarna mag je al die boot op en de zee in. Het belangrijkste bij duiken is eigenlijk rustig blijven. De eerste 2 duiken mochten we tot 12m duiken. Stikt daar van de vissen alle kleuren die je kan bedenken. Super vet! Die middag weer theorielesje en vervolgens je examen maken. Dit was echt een aanfluiting was echt zo makkelijk. Iedereen had het makkelijk gehaald. Volgende dag weer op de boot en nu mochten we naar 18m duiken. Ze zeggen hoe dieper je gaat hoe groter het spul word. Heb die duiken wel duizende vissen gezien en je hebt koraal overal het is wel genieten als je daar een beetje rond dobberd. Hebben helaas geen schildpadden of haaien gezien.

Dag daarna de boot naar Chumphon genomen daar half uurtje gewacht en toen de bus terug naar Bangkok genomen. Ging terug naar Bangkok, omdat ik dacht dat ik naar Indonesie ging met het vliegtuig, maar dit blijkt meer dan 300 euro te zijn, dus dat ga ik niet doen. Toen wou ik naar India, maar daar moet je een visa van te voren voor regelen en dat duurd 5 dagen daar heb ik de tijd niet voor, omdat mijn visa van Thailand afloopt. Ik een beetje zoeken en ik ga over een paar uur naar Maleisie. Ga met de bus, dus ik ga precies het zelfde stuk terug van waar ik gekomen ben eergisteren. Lekker lomp achteraf, maar ja... Dat is weer een paar uurtje extra in de bus.

Groetjes!!


  • 03 Februari 2013 - 08:36

    Marije:

    Hahaha gelukkig weet je ook wel goed wat je wilt! Jammer dat je niet meer naar Indonesië gaat, maar Maleisië is ook zeker de moeite waard! Ik hoor het wel als je daar bent aangekomen! Gaaf dat je dat duiken hebt gedaan! Lijkt me een hele mooie ervaring :)
    Geniet van Maleisië! Xx

  • 04 Februari 2013 - 09:11

    Mariel:

    Hi Bow,

    Wat een geweldige dinge maak je allemaal mee! Straks ook lekker relaxed door heel Nederland met de bus? Mocht je in Indonesië het plaatsje Salatigo tegen komen maak er dan voor mij een paar foto's van, is mijn moeder geboren!
    Heel goede reis en heel veel plezier!
    Groetjes mariel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bow

4 maanden Azie

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 04 Maart 2013

4 maanden Azië

Landen bezocht: