Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bow Weijde - WaarBenJij.nu Back in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bow Weijde - WaarBenJij.nu

Back in Bangkok

Door: Bow van der Weijde

Blijf op de hoogte en volg Bow

22 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Zo na 3 weken feesten en werken in Sihanoukville zijn we daar nu al een weekje weg. Aan de ene kant had ik eigenlijk wel heel graag willen blijven. De locatie was perfect lekker aan het strand. Al mijn Collega's bij de Dolphin Shack waren allemaal briljant. De bar had zijn eigen guesthouse, dus iedereen die achter de bar werkte mocht daar verblijven. Ook leuk als je wat eerder klaar was met werken en dat je dan soort van vroeg naar bed kon (4uur) en er kwamen er een paar om 6 uur terug. Dan komen ze je soms nog even wakker maken met een bb gun :P. Werkte daar 6 dagen per week 48 uur. Je had diensten van 7 tot 3, 8 tot 4 en 10 tot sluit. Sluit was meestal rond half 6. Hadden dus 1 dag vrij per week en soms was ik op mijn vrije dag zelfs daar om te feesten.

In totaal 3 keer op een booze cruise geweest. Tot 5 uur in de morgen werken om 1 uur smiddags je bed uit om vervolgens om half 2 je eerste bucket al weer weg te werken. Een bucket is 0,75l met een berg ijs en dan een kwart fles drank en de rest word opgevuld met cola of spirte of wat jij wilt. Ze gebruiken hier echt overal ijs voor, omdat er niet echt koelkasten zijn. Die gebruiken ze niet omdat de stroom hier om de paar dagen uitdonderd. Dus ja... Vervolgens met je bucket op naar de partyboot. Een booze cruise is van 2 uur tot 7 uur smiddags. Het is gewoon feesten drinken en op sommige plekken stopt de boot zodat je eraf kan springen. Op ten duur heeft iedereen genoeg moed ingedronken zodat iedereen backflips, salto's en andere dingen gaat proberen. Briljant en pijnlijk zicht :P, voornamelijk omdat het ongeveer 4 meter hoog is waarvan ze het proberen. Na een paar keer falen is het mij dan wel gelukt om een paar backflips te doen. Awww yeah!!

Meestal gaat de helft van de staff mee met de booze cruise (de booze cruise is van de bar). Dus als we terug kwamen om 7 uur was meestal iedereen bezopen en dan moesten we nog gaan werken met zijn allen. Dat leverde soms wel is wat probleempjes op haha. Een Canadees die een shotgun gaat doen ondersteboven terwijl het druk is. (een shotgun is dat je een gat maakt in de onderkant van je blikje bier en dan het blikje normaal openmaakt, dan drink je je blikje in 2 seconden leeg). Laat het wel een keertje zien als ik terug ben. Op mijn laatste dag was ik van plan om vroeg naar bed te gaan, omdat mijn bus om 7 uur sochtends zou vertrekken, maar er bleek een heel groot strandfeest te zijn op een ander strand, dus maar een nachtje door gehaald.

Helemaal versleten om 7 uur zat ik klaar voor mijn bus. Kwartiertje te laat, maar dat is normaal. Met een minivan naar het bus station. Zo in de bus alles ging prima tot nu toe. De busreis zou 12 uur duren, dus daar moet je eigenlijk altijd wel wat bij optellen. Toen ik in de bus zat kwam ik er achter dat het geen toeristen bus was, maar gewoon een bus voor de lokale bevolking. de reis duurde geen 12 uur, maar 15 uur. ze draaide de volle 15 uur Cambodjaanse volksmuziek (Kutmuziek!) en ik had 2 dagen daarvoor mijn telefoon een beetje gesloopt zodat hij mijn oordopjes en koptelefoon niet meer kon vinden, dus geen muziek voor mij. Verder zat ik op de voorste stoel van de bus en er zaten als nog 5 mensen voor mij :P. De gangpaden zaten vol met mensen. Laten we het zo zeggen het was een hele ervaring.

Dus 15 uur later aangekomen in Battambang gelijk de boot geboekt voor de volgende dag naar Siem Reap. Lag dan eindelijk om 11 uur op bed. Gelukkig vertrok je boot pas om 7 uur sochtends pfff. 6 uur me bed weer uit op naar de boot. Je gaat met de boot door een riviertje waar mensen op en langs het water leven. Dit was echt geniaal alle kinderen zwaaien en lachen naar je. Denk dat dit de armste mensen van Cambodja waren, maar ook de gelukkigste en vrolijkste mensen die ik tot nu toe in mijn reis heb gezien. Dat bewijst maar weer geld maakt niet gelukkig. (soms wel natuurlijk!)

Aangekomen in Siem Reap eerste beetje over de markt gewandeld, nog een voetbal shirt van Cambodja gekocht. 3 Amerikanen ontmoet in een restaurantje. Hebben de die dag zonsondergang gedaan bij de Ankor tempels, was nog niet zo heel bijzonder vond ik. Volgende dag om 4 uur me bed uit om zonsopkomste te zijn bij de Ankor Wat. Dit was echt heel gaaf. Vervolgens op de zonsopkomst geproost met een shot rum. Geen idee waarom hij rum bij op dat tijdstip. Vervolgens zijn we met een tuk tuk door het gebied gereden en hebben we nog 4 andere tempels bezocht. Ook 1 van de tempels waar de Tomb Raider film is opgenomen. Dit vond ik wel 1 van de mooiste tempels die er was. Er waren overal bomen die over de tempel waren gegroeid. Leek er een soort op dat de tempel aangevallen was door bomen haha. Rond 2 uur smiddags hadden we het eigenlijk allemaal wel gezien. Dus zijn we terug gegaan naar Siem Reap. Weer afscheid genomen van de Amerikanen. Die 3 zijn wel de ideale reisgenoten. 2 hadden samen een reisbedrijf en de ander was een dokter. Wat heb je nog meer nodig.

De volgende dag naar Bangkok terug naar waar het allemaal begon. Beetje op het gemakje rond gelopen en naar het winkelcentrum om wat spullen te halen. 1tje wist mijn telefoon te repareren, dus ik heb weer muziek :D. Daar ben ik wel heel blij mee want die busreizen zonder muziek zijn echt niet te doen eigenlijk. Had zelfs een boek gekocht. Dacht nou gaat het wel heel ver dat ik een boek begin te lezen. Die avond in een bar 2 duitsers ontmoet. Na lange tijd weer een voetbalwedstrijd gekeken. Vervolgens nog op stap geweest. Was een gekke avond, maar wat wil je. Je bent in Bangkok. Rond 5 uur thuis en dan maar lekker gaan slapen. Zometeen lekker aan het zwembad liggen en dan om 6 uur met de bus en boot naar het eiland Koh Phangan voor de full moon party de 26ste. Zal wel weer 1 groot feest worden.

Ga mijn vliegticket niet meer verlengen heb ik niet genoeg geld voor :(. Ach ja na het zuiden van Thailand nog een maandje Indonesie en dan vervolgens 4 maart naar huis.

Groetjes!!!




  • 22 Januari 2013 - 10:45

    Nicky:

    Klinkt leuk! Zou graag eens zo'n busreis van je meemaken haha
    Geniet er nog van de komende tijd!
    x Nicky

  • 22 Januari 2013 - 10:48

    Nicky Riemens:

    Klinkt leuk! Zou graag eens zo'n busreis van je meemaken haha
    Geniet er nog van de komende tijd!
    x Nicky

  • 22 Januari 2013 - 18:15

    Mam En Pap:


    Wat mooi om weer zo'n uitgebreid verslag te mogen lezen. Het is voor ons zo mooi om deze details te horen over wat je meemaakt en daarbij voelt. Het stukje over die arme mensen in Cambodja vinden wij wel door jou heel mooi omschreven. Mooi dat je dit zo ervaart.
    Wij snappen dat je het fijn vindt dat je muziek het weer doet. Ga maar lekker genieten van de weken die je resten. Past wel goed op jezelf. Liefs van ons.

  • 22 Januari 2013 - 22:01

    Simone:

    Jaloerssss!

  • 22 Januari 2013 - 22:10

    Simone:

    Ow wacht ik zal nog maar wat meer typen he ;-) Al is dat wel het eerste wat in me opkomt! Haha.
    Leuk om je avonturen te lezen! Klinkt erg leuk allemaal. Vooral die busreis! Heerlijk 15 uur in een hete bus met stinkende mensen en fijne muziek!
    Het is hier het tegenover gestelde van bij jou nu.. Koud, grauw, sneeuw, chagerijnige mensen etc..
    We missen je best wel bij de pancake hoor! We hebben 12 januari personeelsuitje gehad, jammer dat je er niet bij was! We zijn bij een aantal café's geweest in middelburg en hebben quizen en spellen gedaan en zelfs gezongen en opgetreden met een accordeonist! en daarna gegeten met z'n allen.
    Kijk daar kan jij niet aan tippen he :P
    En het interieur is ook helemaal verandert beneden in het restaurant!
    Wel mooi geworden hoor!
    Oja het is trouwens niet de bedoeling dat je als je terug komt ook shotjes en halve liters gaat drinken achter de bar bij de pancake! Dat je niet teleurgesteld ben straks als dat niet mag.. ;-)
    Nou geniet er nog maar van want de tijd vliegt voorbij natuurlijk!!
    Tschussssss! xxx Simone

  • 23 Januari 2013 - 08:20

    Bow:

    Haha zal wel tegen vallen ja dat ik niet op de bar mag gaan springen en mag drinken maar ja zal me maar aanpassen dan.
    En baalde er wel van dat ik het uitje moest missen. Je kan niet alles hebben :)

  • 23 Januari 2013 - 16:37

    Marije :

    Hahah weer een heerlijk verslag. Ik zou bijna medelijden met je krijgen door al je verhalen. Maar gelukkig doe je het allemaal zelf haha!!
    Geniet bij de fullmoon party en ik spreek je snel weer! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bow

4 maanden Azie

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2012 - 04 Maart 2013

4 maanden Azië

Landen bezocht: