Ho Chi Minh City! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bow Weijde - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bow Weijde - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City!

Door: Bow van der Weijde

Blijf op de hoogte en volg Bow

19 December 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Laatste dag in Hoi An hebben we eigenlijk niets gedaan. Op het gemakje wakker worden en dan ontbijtje. De laatste keer toen we in een slaapbus zaten waren het maar kleine bedjes en hadden we eigenlijk allemaal bedonderd geslapen, dus deze keer was het idee om gewoon de hele middag te gaan drinken op het terras. Zodat we deze keer wel lekker zouden slapen. Na 5 uur terrassen. Op naar de bus, die zou 6 uur vertrekken. Nog wat blikjes voor onderweg en dan komt het helemaal goed. Dachten we! Na een kwartier rijden moest de eerste naar de wc. Elke slaapbus heeft een wc, behalve de bus die wij hadden. Hoera! Na een uur stopte de bus gelukkig en die blikjes voor onderweg hebben we de rest van de reis maar even met rust gelaten. De bedden waren in deze bus wel goed, dus hebben achteraf nog wel prima geslapen.

Rond 7 uur sochtends kwamen we aan in Nha Trang. De vakantieplaats voor onze Russische mede mens. Had er mijn hele reis nog geen 1 gezien en opeens waren ze overal. Na 10 min zoeken hadden we een hotel gevonden 2 min lopen van het strand. De rest van de dag hebben we eigenlijk gewoon op het strand gelegen. De volgende dag zijn we naar het attractie park Vinpearl geweest. Vinpearl is een eiland met een resort, golfbaan en een attractiepark. Om op het eiland te komen ga je vanaf Nha Trang met de langste gondel ter de wereld (3320 meter). Aangekomen in het park was er echt helemaal niemand. We hadden echt het hele park voor ons zelf. Eerst naar het waterpark geweest. Denk dat ze iets van 15 verschillende glijbanen hadden (met en zonder opblaasband). Beste waren dat je met zijn 3en in een band zat en dan in een soort van water half pipe gelanceerd werd, 1tje waarbij je gewoon op de rug met 60 km pu naar beneden glee en dat je met zijn 6en in 1 grote ronde band van 3m bij 3m zit en vervolgens in een soort van bobsleebaan naar beneden gaat. Die laatste noemde ze een familieglijbaan, maar was niet echt een aanrader voor een familie met kleine kinderen als je het mij vraagt. Wij kwamen 2 keer een halve meter boven de baan uit en 1 van de mensen die na ons kwam moest naar de Ehbo na het ritje. Dus of familyslide de beste naam was voor de baan weet ik niet helemaal zeker, maar hij was wel lache!!

Volgende dag gingen we weer naar het strand. De golven die je daar had waren echt 2 a 3 meter hoog af en toe. 1ste keer dacht ik dat ik wel kon blijven staan. Toen lag ik 10 meter verder met me bek vol zand. Verder wel ongeveer de hele middag in het water gelegen. Die middag brak een Russische vrouw haar arm op 2 plekken door een golf. Zijn wij er maar weer mooi mee weg gekomen. Einde van de middag bus geboekt naar Ho Chi Minh City. Volgende dag beetje rond gereden op een scooter, maar de stad zelf was niet zo boeiend.

Volgende ochtend om 8 uur met de bus naar HCM. Na 5 uur stopte we in een plaatste voor lunch. Wisten eigenlijk niet zo goed waar we waren, maar je zag echt overal kitesurfers. Wij vragen of we hier konden uitstappen. Enigste dat die zei was '' Why not?''. Wij uit de bus en een paar uur later had ik mijn eerste kitesurf les al. Ging nog niet echt van harte. (De naam van het plaatse was Mui Ne trouwens) Volgende dag scooter gehuurd om naar de White Sand dunes te gaan. Leek meer op een woestijn dan op duinen. De rest van de middag met een plastic sleetje naar beneden geraced en zons ondergang bekeken. Volgende dag weer 2 uur gekitesurft. Kreeg het nu voor me kaar om op mijn board te komen en voor 100m vol te houden. Waren erg veel golven, dus voor beginners was het niet echt de perfecte plek. Die nacht op nieuw met de bus naar Ho Chi Minh. Dit keer zijn we wel aangekomen.

Ho Chi Minh City er wonen ongeveer 7,5 miljoen mensen en er zijn ongeveer 3,5 miljoen scooters. Gekkehuis hier! We hebben in 2 dagen al 3 films gezien in de bios, omdat het zo warm is buiten. Gisteren zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest. Hier kon je zien hoe de Vietcong strijders geleefd hebben. Alle booby traps mochten we uitproberen van de gids. Uiteindelijk maar niet gedaan. Vervolgens gingen we naar de schietbaan. Hier kon je met een ak 47, m1 rifle, m16, m30 en een m60 schieten. Ik heb 10 kogels met de ak 47 geschoten. Is toch wel iets anders dan met een luchtbuks. Daarna nog 100 meter door een 80cm hoge en 60cm brede tunnel gekropen. Het is dat ze er nu lichten ingemaakt hebben, maar anders zie je gewoon helemaal niets onder de grond. Snap niet hoe mensen daar 9 maanden hebben kunnen leven.

Vandaag dagje niets. Misschien zo maar weer naar de bios. Vanavond op naar Cambodja. Om vervolgens kerst en oud en nieuw in Sihanoukville te vieren.

• 19 December 2012 - 10:02

Leo En Ellen:

Nou weer heel wat mee gemaakt. Mooi om te lezen wat je allemaal onderneemt. Heb je nu vaste reisgenoten of wisselt dit wel eens. Hier is Serious Request weer begonnen.Ook het glazen huis in Oostkapelle is begonnen Wij gaan zondag richting Rijssen en willen maandag bij het glazen huis in Enschede gaan kijken. Hele andere wereld. Ben benieuwd hoe jouw kerstdagen eruit gaan zien. Liefs xx vanuit een mistig Seroos.

• 19 December 2012 - 16:35

Marije:

Heee!!
    Leuk om weer je verhalen te lezen :) En zo herkenbaar allemaal!
    Als Sihanoukville nog net zo leuk is als vorig jaar dan moeten die kerstdagen wel goed komen :)