Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bow Weijde - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Bow Weijde - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Bow van der Weijde

Blijf op de hoogte en volg Bow

21 November 2012 | Laos, Vangviang

Zo even tijd om mijn blog bij te werken.

Bert: Olifant rijden was leuk. Bier drinken. Varen en meer bier drinken. 2 verschillende watervallen bezocht en gezwommen. 2 dagen ziek en uit bomen springen.

De volgende dag zouden we de tour gaan doen in Chiang Mai met de olifanten. Deze was zeer geslaagd. Olifant rijden was zeer geslaagd. Mocht net als de lokale bevolking gewoon op zijn hoofd gaan zitten. Als je dan met je benen achter zijn oren ging zitten kan je beetje sturen door met je been tegen zijn oor aan te duwen. Was er al naar 5 meter achter dat ik geen geboren olifant bestuurder was. Ik sturen naar rechts. Olifant vol naar links om daar even de slootkant kaal te snokken en zijn maag even te vullen. Na ja op ten duur het sturen maar gelaten voor wat het was en hem gewoon zijn rondje laten lopen. Hierna zijn we door gereden naar de jungle. Na half uurtje lopen kwam we aan bij een klein watervalletje. Hier kon je even lekker af koelen, want het was aardig warm in de jungle. Daarna terug naar de bus om te gaan raften. Dit was voor 100 meter echt raften en daarna was het meer roeien :P. Dus gingen we maar een beetje racen.

Die avond nog op stap geweest en op ten duur kwamen we in een bar terecht waar allemaal van die oude engelse mannen zaten met van jonge thaaise vrouwen rond de 30 waren ze denk ik. Dus voor mij al weer oud eigenlijk. Enigste wat die vrouwen doen is proberen de rekeningen van die mannen zo hoog mogelijk te maken. Door tegen ze te gaan poolen en als je dan verliest moet je drankje voor der kopen. Ze vroeg of ik een keertje wou. Dacht na 3 bier (1 bier is trouwens 640ml en 6% alch) naja 1 keer kan geen kwaad. Had wel mijn avond want won 3 keer achter elkaar. Rest van de avond gedronken op de kosten van de bar. Netjes!!

2 dagen later op naar Laos. Eerst 6 uur in de bus richting de grens daar lekker overnacht in een soort van resortje met zwembad. Volgende dag 7 uur met de boot richting Muang Pakbeng. Daar 1 nacht geslapen. Volgende dag weer 7 uur op de boot richting Luang Prabang. De boot reis voor door de bergen en jungle. Was zeer mooi heb er wel redelijk wat foto's van. Eerste dag op de boot zaten we met een groep van 10 aan een plastic tafel op plastic stoelen beetje bier te drinken en te kaarten dag was eigenlijk zo voorbij. 2de dag zat de boot echt stamp vol en zaten we op een soort van autostoelen. Zaten prima eigenlijk alleen kon je niet echt gemakkelijk lopen over de boot, omdat het zo vol was.

Aangekomen in Luang Prabang even wat gegeten en maar gaan slapen, want alles gaat in Laos dicht om 11 uur. Volgende dag naar de grote waterval geweest. We gingen daar zwemmen en na een tijdje voelde je steeds wat happen naar de voet. Bleken van die visjes te zijn die je ook hebt bij zo'n pedicure. Alleen dan 4 keer zo groot. Dag daarna naar de kleine watervallen. Hier kon je wel normaal zwemmen zonder dat je voeten aangevreten werden :p. Van deze heb ik ook hele gave foto's.

De 2 dagen daarna heb ik met een voedsel vergiftiging op bed gelegen, voelde me echt zwaar bedonderd. Op zo'n moment ben je toch liever even thuis.

Beetje ziekjes toch maar in de bus gestapt richting Vang Vieng. 7 uur lang stuiteren in een mini van door de bergen. Als klein kind zou ik kost misselijk zijn geworden, maar had nu nergens last van.

Vandaag naar de Blue Lagoon geweest. Was zeer geslaagd het is eigenlijk gewoon een plas water (5m diep) met een bar en een paar bomen er om heen. Je kan gemakkelijk in de bomen klimmen om vervolgens in het water te springen. Waren ook een paar gasten die even lieten zien waarom Tubing gesloten in in Vang Vieng. Volle bak wiskey drinken. Vervolgens tot in het topje van de boom klimmen (over 10m) en dan als een maloot in het water springen. Heb me dood gelachen.

Dit was het wel weer. Krijg de foto's niet echt van mijn telefoon en camera op de computer dus dat word nog even wat langer wachten voor foto's.

Groetjes uit Laos!

• 21 November 2012 - 18:36

Marije:

Ik zat al te denken bij mezelf, waar blijft het volgende verslag! Maar gelukkig daar is hij :)
    Zo herkenbaar om alles terug te lezen! Echt super leuk!
    Gelukkig ben je inmiddels weer helemaal opgeknapt.
    Veel plezier alvast in Vientiane, maar dat zal ook wel goed komen!